Tuesday, September 23, 2008

Kampungku

Suatu sudut di kampungku yang tak pernah kujejak! Ni cerita betul, sebab lama tak menetap duduk kampung aku tak tahu pun begini rupanya pemandangan cantik yang aku jumpa masa melayari internet sat tadi. Pehhh! Yang paling dahsyat aku tak kenal pun Tok Penghulu sehinggalah aku melapor diri tempat baru bertugas bila dapat transfer tahun lepas. Ada insiden memalukan berlaku sebenarnya. Hahahaaa! Malas nak citer!

Jeti ke Bako National Park



Alaaa.... tak boleh salahkan aku 100%. Aku sekolah dulu darjah satu jer kat kampung. Pas tu darjah dua pindah kat bandar. Tak sampai setahun pindah lagi sekolah lain sampai la dapat kerja lagi jauh dari kampung halaman, balik sekali sekala masa cuti. Dah tua bangka ni baru dapat balik semula....tu yang macam orang asing jer!

Sebenarnya kampungku menjadi tumpuan pelancong yang datang dari jauh dan dekat. Ia terletak berdekatan dengan salah satu Taman Negara yang terkecil di Asia Tenggara. Omputeh yang datang ke Bumi Kenyalang pasti singgah kat sini ler bagi yang suka meredah pantai, hutan dan bukit bukau. Pendekkan citer, redah jer laa gambar ni haa...

Bako National Park

Kakcennn.... apa tunggu lagi, pakat ler dengan GPP beli tiket kapatebang,mai ler......heheh!

2 comments:

lupekanje said...

nnt kempen kt diorg....kener kumpul biji getah dulu....huhu..
ader scuba diving tk??

Anonymous said...

kakcen,
suri plan g Kelantan ujung tahun nanti, jom lerr sekali!